Začína sa to nami

14.08.2023

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť  TU.


Vypočujte si ukážku z knihy Začína sa to nami v podaní Zuzany Jurigovej Kaprálikovej: 

Autor : Colleen Hoover
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 296
Hodnotenie : 3/5

Anotácia : Dostala druhú šancu. Ale stojí jej za to? Lily a jej bývalý manžel Ryle sa práve dohodli na starostlivosti o dcéru Emerson, keď Lily na ulici nečakane natrafí na svoju prvú lásku Atlasa, ktorého nevidela takmer dva roky. Raduje sa, že aspoň raz im čas praje, a tak neváha a prijme Atlasovo pozvanie na rande. Neteší sa však dlho. Uvedomí si, že hoci s Rylom už nie sú manželia, ešte vždy má miesto v jej živote. A Ryle zas nestrpí Atlasa v blízkosti svojej dcéry a bývalej manželky. Začína sa to nami nadväzuje na úspešný román Končí sa to nami a ponúka pohľad na udalosti z Lilinej aj z Atlasovej perspektívy. Lily prihral život druhú šancu na pravú lásku, lenže za neželaného dohľadu žiarlivého exmanžela. Ako sa jej má za daných okolností chopiť? Tento strhujúci príbeh len potvrdzuje, že Colleen Hooverová je majsterkou emotívneho zobrazenia ľudskej duše.

Môj názor : Dlho očakávané pokračovanie románu Končí sa to nami od svetoznámej autorky Collen Hoover, ktorého sa svet nevie nabažiť. Obsadzuje priečky najpredávanejších kníh, privádza ľudí k čítaniu. Čo na druhý diel série Končí sa to nami hovorím ja?

Do knihy som sa púšťal so zvedavosťou. Ako dobre viete, prvá časť na mňa nezapôsobila tak, ako na všetkých ostatných, no do pokračovania ma niečo lákalo. V zahraničí sa už začali objavovať názory, že bolo zbytočné, tak ma zaujímalo, čo naň poviem ja. Rovno vám môžem prezradiť, že zahraniční čitatelia mali pravdu.

Ak ste čítali Končí sa to nami, Začína sa to nami je len také doplnenie prvej knihy. Po dokončení prvej časti si človek domyslí, kam to asi celé smeruje – nepotrebuje na to ďalších tristo strán. Rozumiem, že ak niekomu Lily s Atlasom veľmi prischnú ku srdcu, táto kniha sa im bude páčiť, no za mňa je pomerne zbytočná.

Pre mňa bola ako keď už musíte rozstrihnúť tubu od pasty, aby ste z nej nejakú tu pastu vydolovali. Autorka sa snažila z príbehu Lily a Atlasa vydolovať posledné omrvinky. V závere aj píše, že ona pokračovanie nikdy napísať nechcela a donútili ju k tomu čitatelia. No či to skôr nebolo kvôli úspešnosti predchádzajúcej knihy? Dôvod vzniku nechajme radšej tak, kniha tu je a to je podstatné.

Aj keď to nie je najvhodnejšie, nedá mi neporovnať pokračovanie s prvou knihou. Končí sa to nami nebola moja šálka kávy, ale aspoň sa v nej niečo dialo. Tu sa dej točil stále dookola – niekedy boli aj vety ako cez kopírku. Lily sa utápala v rovnakých myšlienkach a ja som mal pocit, že čítam znova a znova to isté.

Aby som však knihu len nekritizoval, mala aj svetlé stránky – Lily a Atlas sú podľa mňa podarené postavy, ľahko obľúbiteľné. Páčila sa mi aj dejová linka s Atlasovým bratom. Koniec bol jasný od začiatku alebo teda od konca prvej časti.

Príbeh odo mňa dostal 3 hviezdičky. Neurazil ma, no rozhodne ma ani nenadchol. Za mňa pomerne zbytočná kniha. Bohužiaľ, tak to cítim. 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky