Táto izba sa nedá zjesť

17.09.2023

Zaujímavé informácie o knihe : 

  • Kniha bude preložená do deviatich jazykov.
  • Pripravuje sa celovečerný film.  

Autor : Nicol Hochholczerová
Vydavateľstvo : Koloman Kertész Bagala
Počet strán : 152
Hodnotenie : 4/5

Anotácia : Debutová novela dvojnásobnej finalistky súťaže Poviedka.
Tereza nie je jeho dcéra, mohla by byť, ale nie je, jeho dcéra má kučeravé vlasy a Tereza rovné, spľasnuté okolo tváre. Jeho dcéra má drobný nos a Tereza orlí, k nemu husté obočie a pery, na ktoré by sa hodil rúž, kým jeho dcéra má namiesto úst úzku čiarku ako na prasiatku, takú úzku, že sa do nej nezmestili žiadne mince jeho otcovstva, púšťala ich na zem a zamykala sa v izbe. Tereza má pery, ktorými ho teraz bozkáva, jazyk mu medzi ne padá ako zlatá minca, Ivan počuje tú mincu cinknúť, počuje, ako si ju Tereza doma šúcha o stehná a rodičia sa jej pýtajú kde si bola, a počuje aj, ako Tereza hovorí so Silviou v meste, a celý čas sa jej trasú ruky. (str. 27)
Aj moji učitelia sú prekrásni, majú prekrásne brady, prekrásne zadky v tesných nohaviciach a každú chvíľu nejakú časť tela v sadre alebo v dlahe alebo aspoň obviazanú elastickým obväzom, ešte aj moja slovenčinárka je prekrásna, keď sa ma pýta, či nepotrebujem číslo na psychológa, Tereza, nepotrebujete číslo na psychológa, moja sestra chodila k jednému výbornému, a ja krútim hlavou. Kedysi si na týchto ľudí žiarlil. Teraz ti volám a hovorím, akí sú prekrásni a múdri, a ty ma prerušíš a povieš som u priateľky a kladiem parkety, zavolaj mi neskôr. (str. 101)

Môj názor : Knihu Táto izba sa nedá zjesť registrujem odvtedy, ako sa dostala do užšieho výberu Anasoft Litera. Vtedy sa nad ňou prevalila vlna kontroverzie, čo samozrejme prilákalo moje zvedavé očko 😊. Konečne som ju prečítal a toto si o nej myslím:

Podobné knihy čítam veľmi málo, lebo mám pocit, že ich neviem poriadne doceniť. Spoločenská beletria je pre mňa ešte vždy neprebádaným žánrom, takže som sa do knihy púšťal s jemným strachom, že sa mi nebude páčiť alebo ju nepochopím. Prvé stránky som si nevedel zvyknúť na autorkin štýl písania, no nakoniec mi sadol.

Autorka do knihy zakomponovala dôležité témy – najhlavnejšou je vzťah medzi dievčaťom a omnoho starším mužom. Myslím si, že to zvládla bravúrne. Z knihy dýchajú myšlienky ešte dieťaťa, ktoré poriadne nevie, čo sa deje. Dievčaťa, ktoré je manipulované a myslí si, že ju nikto nechápe. Nevidí problémy, je úplne zaslepená. Z príbehu prechádza mráz po chrbte, niekedy som musel na chvíľu prestať čítať, aby sa mi upokojili myšlienky a mohol som pokračovať.

O knihe sa veľmi ťažko píše, lebo podľa mňa je neskutočne silná. Autorka sa popasovala so zložitou myšlienkou a zvládla to ukážkovo. Jediným mínusom je podľa mňa dĺžka knihy – ja by som ocenil trošku viac strán a príbeh by si to aj zaslúžil.

Táto izba sa nedá zjesť je sila zhmotnená v knihe a mal by si ju prečítať asi každý. Ja som jej dal 4 hviezdičky z 5 – aj keď možno s odstupom času by som dal aj viac. Na tento typ príbehu človek len tak nezabudne. Je strašidelné iba pomyslieť, že veci, ktoré sa v knihe odohrávajú sa dejú aj naozaj.

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky