Spoza čarovného prútika

27.02.2024

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť TU.


Ukážka - Vlado Kobielsky číta z knihy Spoza čarovného prútika :

Autor : Tom Felton
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 336
Hodnotenie : 3,5/5

Anotácia : Ohlásili prestávku a Gambon vyčaroval zo svojej brady cigaretu. Nás dvoch bolo často vídať pred skladom, v ktorom stála Astronomická veža, ako si užívame "závan čerstvého vzduchu", ako sme tomu hovorili. Okolo nás pobehovali maliari, štukatéri, tesári a elektrikári a medzi nimi sme ja a Dumbledore poťahovali z cigariet. Dospievanie Toma Feltona od nakrúcania filmu Piadimužíci po úlohu čarodejníka rozhodne nemožno označiť za obyčajné. Vo svetle reflektorov sa ocitol už ako dvanásťročný, keď získal kultovú rolu Draca Malfoya vo filmoch o Harrym Potterovi. Tom prvý raz úprimne a s humorom jemu vlastným opisuje, aké to bolo vyrastať na plátne a byť súčasťou čarodejníckeho sveta. Hovorí o zlomovom bode vo svojom živote, o filmovom zákulisí a priateľoch, ktorých počas desiatich rokov získal, ako aj o kladoch a záporoch slávy a života po skončení nakrúcania potteroviek. Pripravte sa na stretnutie so skutočným čarodejníkom.

Môj názor : Harry Potter je už od pradávna veľkou súčasťou môjho života. Knihy stále nemám prečítané všetky (áno, ukameňujte ma), no filmy poznám skoro naspamäť. Miloval som ten čas v roku, keď chodili pravidelne v televízií a ja som sa tešil na koniec týždňa, keď si konečne pozriem ďalšie z pokračovaní. Vyrástol som na nich. Preto som sa veľmi tešil, keď som zistil, že "Malfoyova" kniha vyjde aj v slovenčine. Čo si myslím po prečítaní? Oplatí sa po Spoza čarovného prútika siahnuť? To vám poviem v dnešnej recenzii.

Priznávam, že postavu Draca som nikdy nemal rád. Vždy mi prišlo divné, keď niekto obľuboval jeho charakter. Za mňa bol proste idiot, s ktorým by sme sa do reči nedali. Všetko toto je však výsledkom Tomového hereckého talentu – dokázal, aby ho polovica sveta nenávidela. Páči sa mi, že ešte vždy sa od čarodejníckeho sveta nedištancuje a na sociálnych sieťach môžeme vidieť, ako v jeho vnútri stále buble čarodejnícka energia. Avšak za postavou je aj živý človek a zaujímavý životný osud.

O Tomovom osobnom živote som toho moc nevedel, preto ma potešilo, že budem mať možnosť sa niečo dozvedieť cez túto knihu. Knihu by som rozdelil do dvoch častí – prvá sa zaoberá skôr jeho detstvom a samotnými potterovskými rokmi. Rozoberá v nej svoju mladosť, ktorá bola v mnohých smeroch pochabá :D, no aj vtipné zážitky z natáčania. V krátkych medailónikoch opisuje každú dôležitú postavu ako aj človeka za ňou. Táto časť knihy ma nesmierne bavila a prišla mi neskutočne zaujímavá.

Druhá časť sa krúti okolo jeho dospievania, kedy urobil zopár chýb, ktoré ľutuje do dnes. Rozoberá obdobie, počas ktorého na tom nebol najlepšie, následne to, ako sa z neho dostal. Musím sa priznať, že táto časť knihy ma bavila menej ako tá prvá. Kniha sa naťahovala a mňa postupne začínala nudiť. Pravdepodobne to však bude len môj problém, keďže kniha zbiera výborné hodnotenia.

Keď to prepočítame, spočítame, vydelíme, vykrátime... ostane nám lepší priemer. Kniha odo mňa dostala 3,5 hviezdičky z 5. Ak ste milovník Harryho Pottera, určite po nej siahnite, lebo je to proste Draco :D. No tá druhá polovica knihy ma žiaľ nudila. Určite vás od nej nechcem odradiť, predsa ak máte HP radi, prečítate si ju tak či tak. No niečo mi tam chýbalo. Overall príjemné čítanie, ktoré neurazí, no ani nenadchne. 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky