Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť  TU.

Vypočujte si ukážku z knihy Skandar 2: Skandar a Prvý jazdec v podaní Zuzany Jurigovej Kaprálikovej:

Autor : A. F. Steadman
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 416
Hodnotenie : 4/5

Anotácia : Druhý diel obľúbenej série konečne prichádza! Skandar Smith už nemusí snívať, dosiahol to, po čom odnepamäti túžil: Jazdí na jednorožcovi a učí sa používať mágiu donedávna zakázaného elementu. Prvý ročník nebol pre nováčikov najľahší, no nikto nepočítal s tým, že v tom druhom sa na Ostrove objaví nová hrozba. Nesmrteľné divoké jednorožce niekto brutálne zabíja, tajomné proroctvo varuje pred strašným nebezpečenstvom a Ostrov začnú pustošiť živly, ktoré ho predtým formovali... Súvisí vraždenie jednorožcov s pomstou Ostrova, ktorú predpovedá proroctvo? Má to všetko na svedomí Snovačka? Skandarova sestra Kenna sa medzitým všemožne snaží k svojmu bratovi na ostrove pridať. Skandar je odhodlaný pomôcť jej, nech sa deje čokoľvek. Búrka sa však stupňuje a Ostrovu hrozí, že sa sám zničí... podarí sa mladým jazdcom zachrániť ho skôr, než bude neskoro?

Môj názor : Konečne sme sa dočkali druhej časti tejto obľúbenej série. Do prvej časti som sa pôvodne nechcel ani púšťať, no nakoniec sa mi veľmi páčila. Teraz však vyšlo druhé pokračovanie, na ktoré som sa už chystal s istotou. Čo naň hovorím? Dozviete sa v dnešnej recenzii.

Druhý diel sa začína tam, kde končil prvý. Preto neodporúčam dlhšie čakať medzi ich prečítaním – určite na pár vecí zabudnete, tak ako ja. Zo začiatku som teda mal problém zorientovať sa vo svete, nespomínal som si, čo sa ako volá, kto je kto. Teraz sú však von už dve časti, takže vy, čo ste knihy ešte nečítali, môžete zabiť dve muchy jednou ranou 😊.

Príbeh nás zavedie späť na Ostrov do Hniezda, naša štvorka sa musí vysporiadať s ďalším problémom. Počas čítania som však cítil, že aj keď je séria originálna, autorka sa nevyhla linkám/scénam, ktoré sa až nápadne podobajú na linky/scény z iných kníh či filmov. Citeľná pre mňa bola hlavne inšpirácia Harrym Potterom – niektoré scény boli ako cez kopírku. Verím, že to autorka neurobila úmyselne, no mne to bilo do očí.

Našu štvoricu hlavných postáv zbožňujem. Skvelo sa dopĺňajú, páči sa mi, že každý z nich reprezentuje jeden element, ktorý ich aj presne vystihuje. Nikto nie je čiernobiely. Je pravda, že ma niekedy štve ich správanie, vtedy si musím pripomínať, koľko majú rokov.

Séria je žánrovo skôr bližšie k middle grade (mladší čitatelia – cca 8 až 13 rokov), takže ju aj tak beriem. Pri čítaní si brutálne oddýchnem, pre mňa je dej absolútne nenáročný. Skandar je veľmi príjemne napísaná séria, knihu vždy zhltnem za pár dní. Keby som ju však začal čítať skorej, vo veku, ktorému je určená, bol by som totálne nadšený. Ak máte deti a zbožňujú Harryho Pottera, toto im zaobstarajte na Vianoce. A ak vám knihy ofrflú, prečítajte si ich vy 😊.

Summa summarum – výborne 4 hviezdičky z 5. Budem odporúčať kade pôjdem. Určite sa chystám na pokračovanie, ktoré má v origináli vyjsť na jar. Dúfam, že sa ho dočkáme aj u nás niekedy takto v lete.

P.S.: Ikar klobúk dole pred grafickým spracovaním. Obidve knihy sú vyšperkované do detailov. Poklad na poličke.

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.