Na Vianoce budem doma

11.02.2024

Za knihu veľmi pekne ďakujem autorke - Silvii Demovičovej.

Autor : Silvia Demovičová
Vydavateľstvo : Verbarium
Počet strán : 248
Hodnotenie : 4,5/5

Anotácia : Do Vianoc zostáva niekoľko dní. Vysokoškoláčka Lea sa teší, že po semestri strávenom na internáte si užije sviatky s rodinou. Predstavuje si, ako bude popíjať horúcu čokoládu a pozerať vianočné filmy. Hokejista Filip by mal cestovať spolu so svojím tímom na najdôležitejší zápas celej doterajšej kariéry. Namiesto toho na poslednú chvíľu nasadne do vlaku s obavami, že sa chystá urobiť najväčšiu chybu svojho života. Zdá sa, že Lea a Filip už nemôžu byť odlišnejší – ona miluje Vianoce, nosí zvončekové náušnice a mikinu so sobom, on sa neustále tvári ako Grinč a nechápe, čo je na Vianociach také výnimočné. Keď sa ich cesty skrížia na stanici, ani jeden z nich netuší, že budú musieť spojiť sily, aby sa kvôli snehovej kalamite včas dostali tam, kam potrebujú – Lea domov, pretože to z istých dôvodov sľúbila nevlastnej mame a Filip do Prahy, kde na neho čaká ťažké rozhodnutie. Bude koniec cesty znamenať aj koniec ich zvláštneho priateľstva alebo začiatok niečoho nového? 

Môj názor : Silvia Demovičová je moja najobľúbenejšia slovenská spisovateľka a ja sa každou knihou do jej tvorby zamilovávam viac a viac. Kniha Na Vianoce budem doma je však pre mňa špeciálna. Prečo? To sa dozviete v dnešnej recenzii.

Knihu Na Vianoce budem doma som čítal vlastne už dvakrát. A prvýkrát to nebolo ani v zime. Ešte v roku 2022 ma Silvia oslovila, či by som si nechcel prečítať kúsok z jej, práve rozpísaného, rukopisu. Išlo o vianočný príbeh, takže vianočného škriatka ako som ja Silvia nemusela dlho presviedčať. Kapitoly, ktoré mi postupne posielala, mi spríjemnili posledné augustové dni pred začatím školského roka.

A čo ma veľmi potešilo – prešiel rok a knihu si mohli prečítať všetci milovníci Vianoc! Som nesmierne šťastný, že kniha vyšla a rovnako hrdý na Silviu, že sa jej to podarilo.

A tak som si knihu prečítal druhýkrát. Zaspomínal som si na čas pred rokom a znova sa stretol so skvelými postavami – vianočnou Leou a Grinčom Filipom, ktorí mi prirástli k srdcu. Milujem ich doberanie a srandičky. Chémia medzi nimi je vynikajúca... Silvia proste nevie písať ploché postavy.

Začiatok odohrávajúci sa vo vlaku bol geniálny a ja, ktorý vlakmi cestuje denne, som si ho veľmi užil. Miesta, kde sa príbeh odohráva a ja som ich poznal, boli skvelým dodatkom vianočnej atmosféry. Ak sa chcete vianočne naladiť (asi však už na budúce Vianoce :D), kniha Na Vianoce budem doma je tá správa voľba.

Môžete si myslieť, že som na Silvii zaťažený a možno aj som :D. Píše výborné knihy pre mladých, ktoré majú hĺbku, no zároveň vás zabavia a vyčaria úsmev na tvári. Na Vianoce budem doma je presne jedna z takých kníh a ja jej dávam zaslúžené 4,5 hviezdičky z 5. Pol hviezdičky si nechávam na TOPku všetkých TOPov, o ktorej si myslím, že určite jedného času príde. Silvia píš ďalej a vy čitatelia čítajte! Zatiaľ ahoj!

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky