Malé láskavosti

25.07.2023

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu YOLI. Knihu si môžete kúpiť TU.

Autor : Erin A. Craig
Vydavateľstvo : YOLI
Počet strán : 464
Hodnotenie : 3/5

Anotácia : Najnebezpečnejšie je splnené prianie Ellerie žije v pokojnom mestečku Amity Falls v pohorí Blackspire Mountain, obklopenom takmer nepreniknuteľnými lesmi. Kedysi dávno z nich prví obyvatelia mesta vyhnali zákerných démonov. Návštevníci tam zavítajú len zriedka, no keď zmizne zásobovací konvoj, miestni sa obávajú, že netvory, ktoré kedysi obchádzali a sužovali údolie, sa vrátili. Jeseň vystrieda zima a mesto postihnú ďalšie čudné nešťastia. Naznačujú, že v okolitých lesoch žije skupina tajomných, krutých tvorov, ktoré sľubujú obyvateľom splnenie najväčších snov – stačí, keď im preukážu malú láskavosť. Ale ich skutočné úmysly sú oveľa zlovestnejšie. Ellerie zvádza boj s časom, a ak ho nevyhrá, celé Amity Falls, jej rodina a milovaný chlapec skončia v plameňoch.

Môj názor : Po dlhšom čase som siahol po nejakej novinke z dielne vydavateľstva YOLI. Od Malých láskavostí som očakával akčnú fantasy, predsa len, anotácia to viac menej sľubuje - "Ellerie zvádza boj s časom." Či to tak bolo, a či sa mi kniha páčila sa dozviete v dnešnej recenzii.

Príbeh sa začína v malom mestečku Amity Falls, v ktorom žije niekoľko rodín. Zo začiatku som sa dosť v postavách strácal a nepomohol mi ani ich výpis na prvých stranách knihy. Všetci žijú ďaleko od civilizácie a ja si nie som ani po dočítaní istý, v akom období sa príbeh odohráva. Nepochopil som, či sa dej odohráva dávnejšie alebo ide o nejakú sektu bývajúcu ďaleko od ostatných ľudí.

Keď sme už pri tých sektách, kniha mala mierne hororový/strašidelný nádych. V niečom mi pripomínala film Midsommar, takže ak sa vám páčil, možno by sa vám páčila aj táto kniha.

Vráťme sa ale k vete, ktorú som spomínal vyššie. "Ellerie zvádza boj s časom." – no z môjho dojmu teda žiaden nezvádzala. Príbeh je neskutočne roztiahnutý, kniha ma skoro 500 strán. Na polovici z nich sa nič nedeje. Určite by šlo knihu mierne zoškrtať a pritom by sa nič nestalo. Neprišli by sme o nič dôležité. Rozumiem, že sa autorka snažila vybudovať napätie – niečo nie je v poriadku, ľudia sa začínajú správať zvláštne – no za mňa to mohla zvládnuť aj na menej stranách. Nemusela tam vkladať x strán omáčky a opisov.

Postavy boli obyčajné, nijaká mi špeciálne neprirástla k srdcu. Niekedy ma štvalo, že si neuvedomovali dôležité veci, čo viedlo k plot twistom, ktoré sa dali predvídať sto strán dopredu.

Ďalšou vecou, ktorá mi na knihe vyslovene nevadila, ale podľa mňa by sa príbeh zaobišiel aj bez nej, je biblickosť. Ak veríte v boha, tento aspekt by sa vám na knihe mohol páčiť, no ja si myslím, že v knihe bol naviac.

Stráviteľných a najviac zaujímavých bolo posledných sto strán. Konečne sme sa dostali k nejakej akcii, no tá určite nezachránila tých tristopäťdesiat strán predtým. Koniec bol uspokojivý.

Toto všetko ma dovádza k záveru, že kniha nie je určená pre každého. Je to špecifická spleť žánrov, ktorých spojenie nesadne každému. Som si istý, že veľa ľudí ju ocení a stane sa ich obľúbenými, no ja ju doceniť neviem. Za mňa to bol taký horší priemer, na knihu do pár mesiacov zabudnem. 3 hviezdičky z 5.

Ak vás bavia jemne tajomné knihy, kde pomaly graduje napätie, skúste Malé láskavosti. Ja za ňu ruku do ohňa nedám, no dúfam v to, že vás príbeh rodiny Downingovcov nadchne. 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky