Hry o dedičstvo

14.04.2024

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu YOLI. Knihu si môžete kúpiť  TU.

Autor : Jennifer Lynn Barnes
Vydavateľstvo : YOLI
Počet strán : 408
Hodnotenie : 4/5

Anotácia : Avery Grambsová verí v lepšiu budúcnosť – stačí, ak prežije strednú školu, získa štipendium a vypadne niekam ďaleko. Tieto plány však neruší nečakaná udalosť. Tobias Hawthorne jej po smrti odkáže takmer celý svoj majetok. Avery netuší, prečo to urobil, a kto Tobias Hawthorne vlastne je. Ak chce získať, čo jej patrí, musí sa presťahovať do rozľahlého a tajuplného sídla Hawthornovcov. V sídle však stále býva rodina, ktorú Tobias vydedil. Do nej patria i jeho štyria vnuci – nebezpeční, príťažliví a nadaní mladíci, ktorí vyrastali s vedomím, že jedného dňa zdedia miliardy. Právoplatný dedič Grayson Hawthorne považuje Avery za podvodníčku a jeho brat Jameson ju vníma ako rébus, ktorý treba rozlúštiť. Avery uviazne vo svete bohatstva a privilégií, kde nebezpečenstvo striehne za každým rohom. Je to hra, v ktorej musí zvíťaziť, aby prežila.

Môj názor: Kniha Hry o dedičstvo obletela celý svet. Okrem bookstagramu som ju vídaval u množstva booktuberov a knižných influencerov a každý ju odporúčal! Keď minulý rok vyšla u našich susedov v Čechách, úprimne som im závidel a moje knižné JA dúfalo, že sa prekladu dočkáme aj my Slováci. O pár mesiacov však vydavateľstvo YOLI moju túžbu splnilo a mne sa do rúk kniha dostala.

Počul som o nej veľa – kniha plná hádaniek, tajomstiev, šifier, ... niečo presne pre mňa. Som veľkým milovníkom všelijakých takýchto habaďúr a milujem escape room! Už po prvých stranách som vedel, že kniha sa mi bude páčiť. Príbeh bol stelesnením escape roomu v knižnej podobe. Celý je podfarbený tajomnou atmosférou, postavy postupne prichádzajú na všetky rébusy, všetko smeruje do napínavého finále.

Keď už som pri postavách – tie sa mi veľmi páčili. Bavilo ma, ako každá z postáv mala svoje tajomstvá, ktoré sme mohli postupne odkrývať a spoznávať ich pravú tvár. Niektoré vyplávali sami na povrch, čo dotvorilo napätú atmosféru.

Avery bola skvelá hlavná hrdinka, ktorú si ľahko obľúbite. Rozmýšľala rozumom a verím, že by som sa v niektorých situáciách zachoval rovnako.

Ako som už spomínal, autorka príbeh poňala naozaj napínavo. Kniha sa dobre čítala a dej vás neustále popoháňal ďalej. Proste som potreboval vedieť, čo sa stane neskôr! A ten koniec?! Okamžite som si objednal pokračovanie, ktoré už v slovenčine takisto vyšlo. Už sa teším na jeho čítanie.

Hry o dedičstvo sú naozaj super čítaním. Teší ma, že pomedzi YA thrillery a contemporary autori ešte vždy vedia prísť s niečím novým. Zaujímavý nápad sa čím ďalej hľadá ťažšie, no táto kniha toto tvrdenie vyvracia. Ak máte radi tajničky, rébusy a iné šifry, táto kniha bude vašou bibliou.

Skvelé 4 hviezdičky z 5. Odporúčam! 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky