Halloweensky večierok

03.02.2024

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť  TU.


Trailer na film Prízrak v Benátkach inšpirovaný knihou Halloweensky večierok: 

Autor : Agatha Christie
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 224
Hodnotenie : 3/5

Anotácia : Vynikajúci detektívny román Halloweensky večierok z roku 1969, je jednou z posledných kníh Agathy Christie. Popri Herculovi Poirotovi v ňom účinkuje autorka detektívok Ariadne Oliverová – svojrázne alter ego legendárnej spisovateľky. Slovenským čitateľom ho ponúkame v novom vydaní. Počas príprav halloweenskeho večierka, na ktorých sa zúčastňuje aj známa spisovateľka Ariadne Oliverová, trinásťročná Joyce Reynoldsová vyhlási, že raz bola svedkom vraždy. Nikomu o tom nepovedala, lebo si vraj až neskôr uvedomila, že šlo naozaj o vraždu. Dievčaťu, ktoré má povesť chválenkárky, nikto neverí, a tak sa na protest rozhodne odísť. O pár hodín ju však nájdu v dome – utopenú v kadi s vodou a jablkami. Otrasená Ariadne Oliverová uvažuje, či Joyce predsa len nehovorila pravdu, a požiada o pomoc svojho priateľa Hercula Poirota...

Môj názor: To je tak, keď zabudnete na knihu napísať recenziu, a potom ju dopisujete po niekoľkých mesiacoch. To sa stalo aj v prípade Halloweenskeho večierku od Agathy Christie. Kniha vyšla v novom kabátiku, keďže v minulom roku nás prekvapil aj film, ktorý bol na základe nej natočený. Ale poďme pekne po poriadku.

Dej Halloweenskeho večierku sa odohráva v pochmúrnom mestečku, kde sa na večierku udeje vražda. Privolaný bude nezameniteľný Hercule Poirot, ktorý sa bude snažiť vraždu vyriešiť. Počas celého príbehu spoznávame nové postavy a následne selektujeme, kto by mohol byť vrahom.

Z faktu, že sa v knihe nachádza Hercule Poirot som sa veľmi potešil, keďže som predtým čítal od pani Christie len "A neostal ani jeden" a v tej knihe sa tento svetoznámy mužíček nenachádza. Bolo zaujímavé čítať detektívne postupy takej legendy, akou je Poirot. Spoznávať ho konečne aj na papieri a neostať len pri ilúziách z filmov.

Postáv je v tomto príbehu ale požehnane a musím priznať, že niekedy som sa v nich strácal. Netušil som kto je kto, a preto som sa neskôr hádania vraha vzdal. Dalo by sa povedať, že mi to bolo jedno.

Kniha však má skvelú, pochmúrnu atmosféru. Z tohto pohľadu to bol výborný výber na jeseň, keď sa obloha rýchlo mení a všetko sa zrazu stane hrozivejším ako naozaj je. Veď kniha sa predsa aj odohráva na dušičky.

Vyšetrovanie vraždy bolo z môjho pohľadu také... suché. Keď porovnám dej tejto knihy s "A neostal ani jeden", v druhom prípade dej rýchlejšie odsýpal a kniha bola aj napínavejšia. Môžete si myslieť, že porovnávam jablká s pomarančmi, no nedá mi to. Príbeh plynul monotónne a chcelo to trošku "šťavy".

Veľmi ma zaujíma, ako sa podaril film, ktorý som ešte nevidel – Prízrak v Benátkach. Film je však knihou len inšpirovaný a podľa traileru to Kenneth Branagh poňal skôr tak "hororovo". Vo filme však hrajú špičkoví herci a ja sa neviem dočkať, kedy si ho konečne pozriem.

Keď všetko prepočítame, spočítame a vyhodnotíme – vychádza mi z toho priemer (3 hviezdičky z 5). Kniha ma neurazila, no rozhodne ani nenadchla. Agathu Christie však chcem čítať naďalej, keďže verím, že sa nájde kniha, ktorá sa stane mojou obľúbenou. Uvidíme. Zatiaľ čau!

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky