Gump

06.01.2021

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete objednať TU.    

,,V ten večer mi ešte rozprávala, že ľudia v skutočnosti nie sú zlí. Sú iba ľudia, ktorí nepochopili, že medzi zvieratami nie je rozdiel a že v rade na lásku vždy stojí stojí úcta a také to napojenie medzi bytosťami. Ak ho človek nemá, ten rad na lásku nevystojí nikdy."

,,Človek si toho dokáže dať do hlavy toľko, že ho môže zničiť, keď to z nej nedokáže vybrať."


Kométa je ústredná pieseň k filmu Gump - Pes, ktorý naučil ľudí žiť. 

Filmová adaptácia

Snímka o výnimočnej psej láske vznikla na základe rovnomennej knižnej predlohy Filipa Rožka, ktorá sa s viac ako 140 000 predanými výtlačky behom jedného roka stala najpredávanejšou knihou v ČR a získala aj ocenenie čitateľov Magnesia Litera. Film "Gump - pes, ktorý naučil ľudí žiť" príde do našich kín na jar 2021.


Kúpou knihy podporíte útulok v Leviciach - Šťastný domov a projekt Pes v núdzi.

Autor : Filip Rožek
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 120
Hodnotenie : 4/5

Anotácia : Som Gump a kedysi som bol túlavý pes. Vlastne každý pes je tak trochu túlavý, kým nenájde svoje šťastie, a to sa mu podarí iba s človekom. Môj príbeh je o hľadaní psieho šťastia, o prekážkach a pasciach na ceste k tomu správnemu človeku. Je o sile a nezlomnosti, ktorá sa ukrýva v každom psovi. Aj vo vašej čivave, ktorá na vás čaká celý deň, kým sa nevrátite z práce. Alebo v buldogovi, ktorý sa za vami šinie a sotva lapá dych. Stavím svoju dušu, že keby vám niekto na tomto svete chcel ublížiť, spoznáte, aké silné srdce má váš pes a čo znamená jeho láska k vám.

Gumpovo rozprávanie je príbehom o zvieracej múdrosti a obetavosti, ktoré môžu byť príkladom aj pre ľudí. O nádeji, ktorú nespúta ani najpevnejšia reťaz. Kniha vychádza pred uvedením rovnomenného filmu s hviezdnym hereckým obsadením, ktorého premiéra sa chystá v roku 2021. Účinkujú v ňom Bolek Polívka, Ivana Chýlková, Eva Holubová, Karel Roden a ďalší známi českí herci pod taktovkou režiséra F. A. Brabca. Súčasťou diela je príloha s fotografiami z filmu a zo zákulisia natáčania, aj pár slov o ľuďoch a psíkoch, ktorí inšpirovali Gumpovo rozprávanie. Príbeh je popretkávaný dojímavými ilustráciami Weroniky Gray.

Autora textu Filipa Rožka sprevádza láska k psom už odmalička, motivovala ho k napísaniu knihy o Gumpovi aj k celoživotnej pomoci organizáciám, ktoré sa venujú ich záchrane. Vydavateľstvo Ikar sa k charitatívnemu rozmeru projektu rado pripojilo a časť výťažku z predaja venuje dvom slovenským organizáciám: OZ Pes v núdzi a Útulok Levice - OZ Šťastný domov.

Môj názor : Na Gumpa som sa veľmi tešil, lebo psy majú v  mojom srdci špeciálne miesto a zároveň preto, lebo táto kniha mala veľký úspech a ja som chcel vedieť, či je oprávnený.

Sledujeme tu celý príbeh Gumpa, ktorý sa snaží nájsť svoje psie šťastie, ako už napovedá anotácia. Táto cesta však vôbec nie je ľahká a jednoduchá, Gump toho prežije naozaj veľa.

Musím sa priznať, že za milovníka takýchto psích príbehov sa považovať nemôžem, a to z jedného dôvodu - Je mi psov veľmi ľúto. Rovnako to bolo aj pri tejto knihe.

Kniha sa číta ľahko a rýchlo, keďže svoj osud nám vyrozpráva práve Gump, a tomu je prispôsobený aj štýl písania.

Celý príbeh prekypuje krásnymi myšlienkami, hlavná idea je rovnako krásna - Psom by sme mali opätovať všetko, čo oni dávajú nám. A to hlavne lásku, lebo pes je svojmu človeku až oddaný a miluje ho najviac na svete, kľudne by preňho aj zomrel. Pes všetkému rozumie a všetko prežíva so svojím pánom. Keď sa pán smeje, pes sa raduje s ním. Keď pán plače, pes je smutný tiež.

,,Psia láska je ako nebo, nikdy nenájdete jej koniec."

Dej doplňujú nádherné ilustrácie, máme tu aj fotky ľudí a psov, ktorí autora inšpirovali ku napísaniu tejto knižky. Na konci sú fotky z natáčania filmu.

Musím uznať, že som si pri čítaní spomenul na film Psia duša, v niektorých situáciách si boli príbehy dosť podobné.

Knižku by som odporučil každému psičkárovi alebo tomu, kto má rád emotívne príbehy, príbehy, kde sú hlavná zápletky práve psy. 

Ja dávam knihe 4 hviezdičky z 5, lebo to predsa len nebola nejaká prelomová literatúra, no aj tak sa mi páčila. Psia duša na český spôsob. Na filmovú adaptáciu sa pomerne teším a som zvedavý, no zároveň sa bojím, či nepokazí príjemný zážitok z knihy/myšlienku knihy.

Toto je na dnes všetko. Vidíme sa pri ďalšej recenzii takisto na knihu z vydavateľstva Ikar, no tentoraz to však bude z inej edície. Ahoj! 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky