Belladonna

08.08.2023

Za zaslanie knihy na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu YOLI. Knihu si môžete kúpiť  TU.


Video, kde autorka predstavuje svoju knihu :

Autor : Adalyn Grace
Vydavateľstvo : YOLI
Počet strán : 376
Hodnotenie : 4/5

Anotácia : Kým žije, ostatní budú umierať. Devätnásťročná Signa nie je obyčajné dievča. Ešte ako dieťa osirela, vidí duchov a rozpráva sa so smrťou. Vychovávali ju viacerí tútori, no všetci sa viac zaujímali o bohatstvo, ktoré má zdediť, než o jej dobro. A všetci zomreli záhadne a priskoro. Signinými poslednými žijúcimi príbuznými sú Hawthornovci, výstredná rodina obývajúca sídlo Thorn Grove. Hoci je jej nový domov veľkolepý, obklopuje ho pochmúrnosť. Otec rodiny zaháňa zármutok za zosnulou manželkou na divokých večierkoch, kým jeho dcéra trpí záhadnou chorobou a syn sa snaží napraviť pošramotenú rodinnú povesť. Vtedy sa Signe zjaví zo záhrobia ich matka a tvrdí, že ju otrávili. Uvedomí si, že rodine hrozí veľké nebezpečenstvo a že vraha vypátra len vtedy, ak spojí sily so smrťou. Signa nesmie dovoliť, aby jej osobná kliatba opäť niekoho pripravila o život. No zväzok so smrťou má takú silnú moc, o akej sa jej ani len nesnívalo. A ona jej nedokáže odolať.

Môj názor : Nebudeme si klamať, že ma na Belladonne v prvom rade nezaujala obálka. Úprimne som ani poriadne nevedel, o čom kniha je, no čo som určite vedel je to, že ju chcem čítať. Išiel som do nej naslepo a takto to dopadlo.

Ľudia o Belladonne píšu ako o Bridgertone s fantasy podtónom a ja môžem len súhlasiť. Naozaj má kniha taký nádych, striedajú sa tu plesy, bály a čajové posednia, ktoré patria k regentskému obdobiu. Hlavná hrdinka sa snaží začleniť do spoločnosti, učí sa veci, ktoré v tom období vyššie postavené ženy museli ovládať. Popritom všetkom zvádza boj sama so sebou.

Podfarbiť toto všetko fantastikou bol veľmi zaujímavý nápad. Páči sa mi, že sa autorka pokúsila iba o fantasy prvky, nepostavila na nich celý príbeh. Hlavná linka je vlastne detektívna a ostatné príbeh pekne podfarbujú tak, že to spolu funguje. Čo je ale podstatné - páchateľa som neodhadol a koniec ma pomerne prekvapil.

Postavy sa mi vskutku páčili. Signa bola zaujímavá hlavná hrdinka a určite by som si chcel o nej prečítať viac. Osobne nie som fanúšikom milostných trojuholníkov, preto ma ten v tejto knihe mierne vytáčal. Myslím, že by sa kniha zaobišla aj bez neho, mňa na nej skôr tešila tá detektívna linka.

Smrtihlav bol originálna postava, v iných knihách som sa s postavou Smrti ešte nestretol. Avšak musím priznať, že v niektorých momentoch mi interakcia medzi ním a Signou prišla mierne bizarná. Rozumiem, že to patrí k tej originálnosti, no mne osobne to moc nešmakovalo.

Príbeh sa aj veľmi príjemne čítal a dokázal si udržať moju pozornosť. Teším sa, že YOLI zabrdlo do tejto knihy a priniesli na slovenský knižný trh zase niečo nové.

Knihe ako celku dávam 4 hviezdičky z 5. To je u mňa taká klasika – knihu odporúčam, niečo mi v nej vadilo, no uchmatlo si to len jednu hviezdičku. Prosím YOLI, aby sa pozreli aj na druhú časť tejto série, lebo ma zaujíma, "čo sa stalo potom". Čítajte a užívajte toto neletné počasie. 

© 2019 _s_knihami_aj_bez_nich. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky